2012. május 15., kedd

TAVASZ - 11.hét - KEDD - Tökfőzelék lapocka pörkölttel


A zöldbabfőzelék után ez a másik nagy kedvencem! Jó sok kaporral ízesítem (csak a magamét és kevesebb kaporral a páromét, a gyerekek kapor nélkül sem szeretik nagyon, úgyhogy a pörkölthöz nekik tésztát főztem ki), néha az az érzésem, hogy kaprot eszek főzelékkel és nem főzeléket kaporral, annyit szórok a tányéromba. Mit csináljak, imádom az ízét...:)

Hozzávalók:

80 dkg sertés lapocka 770 Ft
1 nagy fej hagyma 20 Ft
1 gerezd fokhagyma
1 paradicsom 32 Ft
1 paprika 59 Ft
só, bors
1 evőkanál pirospaprika
olaj

1 közepes tök 205 Ft (vagy konyhakész gyalult tök)
1 kisebb hagyma 10 Ft
1 zöldségleves kocka 32 Ft
2 evőkanál liszt
1 kis pohár tejföl 85 Ft
1 csokor kapor
olaj
----------------------------
összesen 1215 Ft

A pörkölthöz a húst kockázzuk fel, a hagymát vágjuk apróra és kevés olajon pároljuk üvegesre. Közben a fokhagymát tisztítsuk meg, szintén vágjuk fel apróra és adjuk a hagymához. Pirítsuk 1-2 percig, majd keverjük hozzá a kockázott húst. Sózzuk és borsozzuk meg és süssük a húst fehéredésig.

Közben mossuk meg a paradicsomot és a paprikát és mindkettőt vágjuk kisebb kockákra. Keverjük hozzá a kifehéredett húshoz a pirospaprikával együtt, jól kavarjuk meg, majd öntsük fel annyi vízzel, amennyi félig ellepi. Közepes lángon, félig lefedve szoktam a húst puhára főzni.

A tökfőzelékhez a tököt hámozzuk meg, vágjuk ketté és a magjaitól megfosztott tök darabokat reszeljük/gyaluljuk le. A hagymát vágjuk nagyon apróra és közepes lábosban hevített olajon pirítsuk sárgára. Ezután mehet bele a tök, amivel 3-4 percig pirítsuk. Öntsük fel kb. 1 liter vízzel és ha a víz felforrt, tegyük bele a zöldségleves kockát és kevés sót. Főzzük puhára a tököt.

Közben készítsük el a habarást: a lisztet keverjük el csomómentesre kevés vízzel, majd adjuk hozzá a tejfölt. A megpuhult tök főzővizéből tegyünk pár merőkanállal a habarásra, jól keverjük el és a már meleg habarást öntsük hozzá a tökhöz. Hagyjuk felforrni, majd zárjuk el alatta a gázt.

Az apróra vágott kaprot szórjuk bele a főzelékbe, fedjük le és 10 percig hagyjuk pihentetni. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a kapor íze és illata átjárja a főzeléket.

A kész, kaporral ízesített főzeléket a pörkölttel tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Van még? Nagyon szeretem én is, lehet, hogy nem olyan sok kaporral, de a tökfőzelék nagy kedvenc! :)

    VálaszTörlés
  2. Jöhet nekem is! Kapor is bőven, nagyon szeretem. A múlt pénteken nézegettem a piacon a tököt, be van tervezve nálunk is:)

    VálaszTörlés