2012. július 9., hétfő

"Nagylányt a táborból hazaváró" menü - FŐÉTEL


TEJSZÍNES PENNE BACONNEL

A főételen sem kellett sokat gondolkozni, mert a tészta ételek is nagyon "mennek" nálunk. Olyan tésztával szerettem volna meglepni a Nagylányt, amit még nem készítettem, de tudtam, hogy ízleni fog neki. Ezért kreáltam ezt a tejszínes, petrezselyemzöldes szószt a penne tésztához, amit sült baconnal gazdagítottam.

Hozzávalók:

1 csomag penne tészta 199 Ft
5 dkg vaj 44 Ft
fél citrom leve 24 Ft
2 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyemzöld 50 Ft
2 dl főzőtejszín 125 Ft
20 dkg tömlős sajtkrém 230 Ft
1 kis pohár tejföl 85 Ft
1 evőkanál mustár
10 dkg bacon szalonna 299 Ft
só, bors
-------------------------------
összesen 1055 Ft

A tésztát főzzük ki sós vízben, majd szűrjük le és egyenlőre tegyük félre.

Egy tálban keverjük össze a tejszínt, tejfölt, sajtot, mustárt és kevés sót.

Egy nagyobb serpenyőben melegítsük fel a vajat és pirítsuk meg benne a kisebb kockákra vagy csíkokra vágott bacont. Ha szép pirosra megsült, szedjük ki és a visszamaradt zsiradékra dobjuk rá a zúzott fokhagymát. Pirítsuk 1-2 percig, majd facsarjuk rá a fél citrom levét (ha kisebb citromot használunk, akkor az egész citromból facsarjuk ki a levét), szórjuk rá a petrezselyemzöldet és pár perc párolás után öntsük fel a tejszínes mártással. Ízesítsük még óvatosan sóval (a mártásban is van só, illetve a bacon is sós), borssal és forraljuk fel.

A kifőtt tésztát a tejszínes mártással és a sült baconnal tálaljuk.

1 megjegyzés: