2012. augusztus 14., kedd

Sültpaprika krém


Túl sok lecsópaprikát vásároltam a minap, így el kellett döntenem, hogy mi legyen a maradékból. Mivel erre a hétre különféle "kencéket" terveztem és előző nap padlizsánkrém készült, feltettem magamnak a kérdést: ha a padlizsánból remek "kencét" lehet készíteni, akkor meg lehet-e ugyanezt csinálni, ugyanolyan módszerrel (sütőben megsüt, héja lehúz, ízesít és turmixol) a paprikával is? Jelentem: meglehet! A végeredmény egy nagyon finom krém lett, melyet pirítós kenyérre kenve fogyasztottunk:)

Hozzávalók:

fél kg sokszínű lecsópaprika 74 Ft
1 evőkanál olaj
kevés ecet (talán fél teáskanálnyit tettem bele)
pici cukor (kb. csipetnyi, az ecet ellensúlyozására)
--------------------------------------------------
összesen kb. 80 Ft

Ebből a mennyiségből olyan 2 dl-nyí krém készül.

A paprikákat mossuk meg, töröljük szárazra és forró sütőben, a sütőrácson süssük őket barnára (a paprikákat megmosni nem tudom kell-e, hiszen a héjukat lehúzzuk...sütés előtt a sütő alját fedjük be alufóliával, mert ahogy a paprikák hő hatására zsugorodnak, a nedvesség kifolyik belőlük). Kb. 10 percenként forgassuk meg őket, hogy minden oldaluk egyenletesen barnuljon.

A szép barna héjú paprikákat vegyük ki a sütőből, forgassuk meg hideg vízben (így hamarabb kihűlnek és a héjuk is könnyebben lejön... a piros színű paprikák héját egyébként is könnyebben le tudtam húzni), csumájukat és magjukat távolítsuk el, húzzuk le a héjukat, a húsukat vágjuk kockára és tegyük turmixgép poharába.

Adjuk hozzá a sót és az olajat, majd botmixerrel jól pürésítsük össze. Végül ízesítsük az ecettel és a cukorral (ha meleg a paprika, akkor a cukor hamar el fog olvadni benne).

Megpirított kenyérre, kiflire, zsömlére, bagettre kenve fogyasszuk.

 (mire végeztem a krémmel, a Nap is kisütött, így tudtam napsütéses képet is készíteni...)

1 megjegyzés: