2012. szeptember 10., hétfő

ŐSZ-20. hét-HÉTFŐ- Habos körtés (sütés nélkül)


Anyukámtól kaptam 8 szem gyönyörű körtét. Ebből kettőt gyorsan meg is kóstoltunk a gyerekekkel, a maradék hatból pedig az ő kívánságukra elkészítettem ezt a kekszes alapú, sütés nélküli finomságot, melynek több változatát posztoltam már ki a blogon. Ez a verzió az almakockára hasonlít leginkább, annyi különbséggel, hogy rostos körtelevet használtam a kekszes alaphoz, illetve habbá vert tejszínnel díszítettem. A gyerkőcök szerint finomabb lett, mint az almás...:)

Hozzávalók:
fél kg darált háztartási keksz (azért készítettem most fél kg-ból, mert vastagabb alapot szerettem volna) 269 Ft
15 dkg puha vaj 130 Ft
kb. 15 dkg porcukor (ki milyen édesen szereti, de felejtsük el, hogy a körtelé is cukrozott) 54 Ft
rostos körtelé

6 szem körte
1 evőkanál cukor

1 csomag főzős vaníliás pudingpor 105 Ft
fél liter rostos körtelé 134 Ft
kevés vanília aroma

4 dl habtejszín 296 Ft
2 evőkanál porcukor
------------------------
összesen 990 Ft + a körte

A darált kekszet és a vajat morzsoljuk el, majd tegyük bele a porcukrot és annyi körtelével gyúrjuk össze ,amennyivel egy összeálló, nem morzsalékos, könnyen formázható masszát kapunk. Nyomkodjuk bele egyenletesen egy közepes méretű tepsi aljába.

A körtét hámozás után vágjuk vékonyabb szeletekre (magházát távolítsuk el) és kevés cukorral ízesített vízben pároljuk puhára (ha jó puha körtét kapunk, akkor ez a munkafázis kihagyható), majd szűrjük le és terítsük szét a kekszes alapon.

A pudingport keverjük csomómentesre 8 evőkanál körtelével, majd öntsük hozzá a maradékot és alacsony lángon, állandó keverés mellett sűrítsük be. Közben ízesítsük kevés vanília aromával is (cukor nem kell hozzá, mert a körtelé eleve cukrozott). A besűrűsödött pudingot hűtsük langyosra, majd kenjük rá a körtére. Az édességet teljesen hűtsük ki és csak ezután fedjük be a porcukorral kemény habbá vert tejszínnel.

A tejszínes réteget villával megcsíkozva díszíthetjük.


5 megjegyzés:

  1. Fantasztikus,nagyon szépen készítettet el és külön tetszik hogy nem kell sütni:))

    VálaszTörlés
  2. Naggggyon tetszik, istenien néz ki! :)

    VálaszTörlés
  3. De jó! Szeretem az ilyen tipusú sütiket!

    VálaszTörlés
  4. :) most találtam rád. gyorsan fel is íratkozom.

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

    puszi

    VálaszTörlés