2012. szeptember 18., kedd

ŐSZ-21. hét-KEDD- Túrós palacsinták (vendégposzt)


Emese néni lepett meg minket ezekkel a finom túrós palacsintákkal még a balatoni nyaralásunk alatt. Nagyobb részük édes, pár darab pedig sós ízesítésű volt. A megtöltött palacsintákat tejföllel lekenve még sütőbe tolta és rápírította a tetejükre a tejfölt. Már említettem, hogy én még megkentem az édes túrós palacsintámat egy kis finom meggy-, illetve fügelekvárral...:)

Az én tuti palacsintatészta receptem a következő: 2 tojás, 2 dl tej, 20 dkg liszt, 3 dl szódavíz/ásványvíz, só, kevés olaj
Ez egy kisebb adag kisült palacsintának elég. Ötünkre ennek a mennyiségnek az ötszörösét szoktam elkészíteni, vagyis 10 tojás helyett 8 tojás, 1 liter tej, 1 kg liszt, 1,5 liter szódavíz/ásványvíz, só, kevés olaj.
Mindig a nedves részhez (vagyis a tej+tojás keverékéhez) adom hozzá apránként, kézi habverővel kevergetve a sóval elvegyített lisztet, így sosem lesz csomós a palacsintatészta állaga. Ezt a kész, jó sűrű masszát lazítom fel aztán a szódavízzel-ásványvízzel és kevés olajjal.

A kisült és édes, valamint sós túróval megtöltött palacsintákat még soha nem toltam sütőbe tejföllel lekenve, hogy tovább piruljanak, de tetszett az ötlet és finom lett a végeredmény!

3 megjegyzés:

  1. Anyai nagymamám nyomán én csak így készítem a túrós palacsintát - nyakon öntve cukros tejföllel és egy kicsit átsütve. Így mehet a töltelékbe bátran tojás is és nagyon finom, puha, csúszós lesz a palacsinta. A Te tepsidben is jól néznek ki! :))

    VálaszTörlés
  2. Jaj de guszták, mint valami katonák, úgy sorakoznak:)

    VálaszTörlés
  3. Fokozod a jót:-) rég nem sütöttem palacsintát, de jön a hűvösebb idő és így is kipróbálom.

    VálaszTörlés