2012. október 13., szombat

ŐSZ-24. hét-SZOMBAT- Lepények

paradicsomos-kolbászos


paradicsomos-sonkás

Az ötlet innen való, pár változtatással. A tészta gyúrása közben nem sok jót fűztem a végeredményhez, valahogy nem tetszett az elkészült és begyúrt tészta állaga. Túl keménynek tartottam, alig akart összeállni, keveselltem az olajat is benne (még öntöttem hozzá pluszba egy keveset...), de ha már elkezdtem és bajlódtam vele, nem akartam feladni vagy újrakezdeni. Letakarva duplájára kelesztettem, kinyújtottam, ráraktam a feltétet és megsütöttem. Az első falat után rájöttem, hogy ez egy nagyon finom tészta, mely az én sütőmben alulról finom ropogós lett, a teteje viszont puha maradt. Az első falatot még sok másik követte, a gyerkőcöknek is nagyon ízlett, megdicsérték ezt a "pizzaféleséget" és újráznom kell...

Hozzávalók:

fél kg liszt 82 Ft
2,5 dkg élesztő 19 Ft
2 dl tej 29 Ft
1 teáskanál só
1 csipet cukor
1,2 dl olaj 41 Ft
1 evőkanál bazsalikom
fél evőkanál oreganó

a paradicsomos-kolbászos feltéthez:
2 db paradicsomból készített szósz 56 Ft
1 gerezd fokhagyma
bármilyen vastag kolbász (nekem házi volt otthon)
5 dkg mini mozarella golyó 99 Ft
(1 db hegyes erős paprika 39 Ft)
1 nagyobb paradicsom 38 Ft

a paradicsomos-sonkás feltéthez:
1 kis pohár tejföl 85 Ft
1 gerezd fokhagyma
10 dkg bármilyen sonka 125 Ft
5 dkg mini mozarella golyó 99 Ft
1 nagyobb paradicsom 38 Ft
----------------------------------
összesen 750 Ft + a kolbász

A tejet langyosítsuk meg, oldjuk föl benne a cukrot, majd morzsoljuk hozzá az élesztőt és letakarva hagyjuk felfutni. A lisztet keverjük össze a sóval, a fűszerekkel, majd dolgozzuk hozzá a felfutott élesztőt és az olajat. Jól gyúrjuk össze a tésztát, majd egy tiszta konyharuhával letakarva kelesszük a duplájára.

Közben a 2 db paradicsom héját húzzuk le, vágjuk kisebb kockákra és egy kis lábosban kezdjük el főzni. Közben ízesítsük sóval, a zúzott fokhagymával és addig főzzük, amíg a paradicsomdarabok szétfőnek. Ezután botmixerrel keverjünk rajta párat, forraljuk fel és készen van.

A tejfölt keverjük ki sóval és a zúzott fokhagymával.

A kolbász karikázzuk fel, a sonkát csíkozzuk, a mozarella golyókat vágjuk ketté, a paradicsomokat szeleteljük fel vékonyan.

A megkelt tésztát osszuk két egyenlő részre és lisztezett felületen nyújtsuk ki egyenként a tepsink méretének megfelelő nagyságúra (téglalappá, körré, kinek milyen formájú a tepsije) és a kinyújtott lapot tegyük bele a tepsibe. Az egyik tésztalapot kenjük meg a paradicsomszósszal, tegyük rá a kolbászkarikákat, a paradicsomkarikákat és a mozarella felét (illetve a csípős ízek kedvelői a karikázott erős paprikát) és az egészet 200 fokos sütőben süssük kb. 30 percig.

A másik tésztalapot kenjünk meg az ízesített tejföllel, tegyük rá a sonkát, a paradicsomkarikákat és a mozarella másik felét és hasonló módon süssük meg, mint a kolbászosat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése