2012. december 9., vasárnap

TÉL-27. hét-VASÁRNAP- Töltött-rántott palacsinta sajtos brokkolival


Első rántott palacsintám/palacsintánk, mert sem én, sem a párom, sem a gyerekek nem ettek még soha. Anyukám, nagymamám nem készítette, mint ahogy férjem családjában sem volt terítéken. Viszont izgalmasnak tűnt az elgondolás. A végeredmény pedig *5 értékelést kapott mindenkitől, ami egy 5 fős családban nem mindig fordul elő:) A palacsintákat sonka-natúr sajtkrém keverékkel töltöttem és sajtkrémmel összeturmixolt brokkolipürével tálaltam.

Hozzávalók:

a palacsintához:
6 db tojás 240 Ft
60 dkg liszt 99 Ft
6 dl tej 87 Ft
9 dl szódavíz/savas ásványvíz 51 Ft
olaj

a töltelékhez:
15 dkg sonka (nálam most csirkemell sonka) 209 Ft
5 dkg natúr sajtkrém 99 Ft
só, kevés őrölt bors

a panírozáshoz:
2 tojás 80 Ft
liszt
zsemlemorzsa

a sajtkrémes brokkolipüréhez:
1 fej brokkoli 259 Ft
5 dkg natúr sajtkrém 99 Ft
1-2 evőkanál tejföl (ha túl sűrű lenne a püré)
--------------------------------------------
összesen kb. 1300 Ft

A palacsinta tésztáját keverjük be (a tojásokat habosítsuk össze a tejjel, majd apránként, kézi habverővel keverjük hozzá a lisztet, sót, a sűrű masszát hígítsuk a szódavízzel/ásványvízzel, végül pedig öntsünk hozzá kevés olajat - ha ezzel az eljárásmenettel dolgozunk, tuti nem lesz csomós a tészta) és hagyjuk fél órát pihenni.

Addig a sonkát vágjuk apró kockákra és keverjük össze a sajtkrémmel, valamint sóval, borssal.

A palacsintákat süssük ki és mindegyiket a sonkás sajtkrémmel megtöltve hajtsuk batyu alakba. Panírozzuk ki a szokásos módon és tegyük olajjal kikent hőálló tálba. A tetejüket is locsoljuk meg kevés olajjal és 200 fokos sütőben süssük pirosra a panírt. Félidőben fordítsuk meg a palacsintákat.

A brokkolit bontsuk rózsáira és sós vízben főzzük puhára. A megfőtt brokkolit kevés főzővízzel turmixoljunk össze, majd a pürésített brokkolit keverjük ki a sajtkrémmel (és ha túl sűrű lenne, akkor kevés tejföllel). Ha szükséges sózzuk meg.

A pirosra sült palacsintákat a sajtos brokkolipürével tálaljuk.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet! Már ki is néztem magamnak, a jövő héten bevállaljuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki! Jó étvágyat hozzá és persze várom a visszajelzést...:)

      Törlés
    2. Megsütöttük, mind megettük :) Köszi a tippet, nagyon finom volt. Csak annyit változtattam, hogy nem kockáztam fel a sonkát benne :)

      Törlés
    3. Nagyon örülök ennek a pozitív visszajelzésnek! Mindig örül az ember lánya, ha valamelyik receptjét kipróbálják és a recept mosolyt varázsolt az arcokra...:)

      Törlés
  2. Párom szüleinél ettem én is először, de azóta imádom! a brokkoli nagyon jó ötlet hozzá!!!

    VálaszTörlés
  3. Guszta! :) Darált húsból készült pörkölttel szoktam tölteni, de nagyon tetszik a te sonkás-sajtkrémes tölteléked is, biztosan nagyon finom! :)

    VálaszTörlés