2013. január 31., csütörtök

Portugál süti

Kisildinél láttam ezt a receptet még tavaly nyáron és fogalmam sincs, miért vártam eddig az elkészítésével! Osztatlan sikert aratott. Nálam nem csak az íze miatt, hanem azért is, mert kevés hozzávalóból, egyszerű módon sikerült egy különleges édességet készíteni. Bátran próbáljátok ki:)

Hozzávalók 18 db sütihez:
1 csomag fagyasztott leveles tészta 198 Ft
fahéj

a krémhez (az eredeti receptben leírt mennyiség nekem sok lett, kimaradt belőle, így ide a leredukált adagot írom):
2 tojás 80 Ft
2 evőkanál cukor
1 narancs leve és fél narancs reszelt héja 38 Ft
2 dl tej 32 Ft

a karamellhez (ez pedig több lehetett volna...):
4 evőkanál cukor
1 narancs leve 38 Ft
kb. fél dl tej 8 Ft
1 mogyorónyi vaj
------------------------------
összesen kb. 450 Ft

A leveles tésztát hagyjuk kiengedni, majd lisztezett felületen nyújtsuk ki 6 db 10*20 cm-es téglalappá. Fahéjjal szórjuk meg és tekerjük fel őket a hosszabbik oldaluk felől. Az így kapott hengert vágjuk 3 egyforma darabba és a kis hengereket állítsuk talpra. Ezután a tenyerünkkel nyomjuk jól le, hogy lapos legyen, majd nyújtófa segítségével nyújtsuk ki akkora körökké, amilyen mérettel peremig ki tudjuk tölteni a muffinsütőnk horpadásait (a muffinsütőt nem kell kivajazni).

A tészták tetejére tegyünk méretre vágott sütőpapírt, amire öntsünk rá babot vagy rizst és forró sütőben süssük elő a tésztákat kb. 10-12 percig (én kihagytam ezt a vakon sütést, így megdagadtak a tészták, de egy kiskanál segítségével szépen lenyomogattam őket és így bele tudtam tölteni a krémet).

Az elősütött tésztákat töltsünk meg kb. 3/4-ed részig a krém habosra kevert hozzávalóival és addig süssük tovább az egészet, amíg a krém megköt (illetve amíg kicsit megbarnul a teteje - ezt én nem vártam meg, mert úgy éreztem, hogy közben megég a tészta).

A karamellhez egy kisebb lábosban kezdjük el felolvasztani a cukrot (alacsony lángon!) és amikor már szép barna színű, facsarjuk hozzá a narancs levét, öntsük hozzá a tejet és addig rotyogtassuk, amíg a megdermedt cukor visszaolvad. Tegyük bele a vajat is, keverjük el és készen van.

A megsült sütiket ezzel a karamell szósszal leöntve tálaljuk (nekem a teljesen kihűtött verzió jobban ízlett, mint a langyos változat, ezért azt javaslom, hogy a sütiket jól lehűtve tálaljátok).

2 megjegyzés:

  1. Újra egy érdekesség! Finom lehet ezzel a narancsos krémmel és a karamellel!

    VálaszTörlés