2013. március 4., hétfő

Tejbegríz szelet - felturbózva

A tejbegríz szelet igen nagy népszerűségnek örvend itt a blogon (aminek meg én örvendek nagyon), bebizonyítva, hogy a legegyszerűbb receptek is lelkes fogadtatásra számíthatnak. Most következzen ennek az egyszerű receptnek a felturbózott változata, mely kiscsaládom minden egyes tagjának jobban ízlett, mint az első verzió.

Kb. 1 liter tejből főzzünk hagyományos módon tejbegrízt. Amíg a gríz puhul a cukros tejben, keverjünk ki 1 csomag vaníliás pudingport fél liter tejjel és öntsük a megpuhult grízhez. Addig főzzük, amíg besűrűsödik. Közben reszeljük hozzá 1 citrom héját, majd kóstoljuk meg és ha megfelelőnek találjuk (édesség szempontjából), zárjuk el alatta a gázt. Az egész masszát öntsük bele egy vízzel kikent tepsibe, hőálló tálba vagy bármilyen formába és hagyjuk kihűlni. A kihűlt és megdermedt pudingos grízt csak ezután szeleteljük fel kockákra.

TIPP: kínálhatunk mellé sárgabarack lekvárt vagy leszórhatjuk fahéjas porcukorral is.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik. Egyszerű, gyors, és nem mellesleg odavagyok a tejbegrízért :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Ha szereted a tejbegrízt, ebben az egyszerű kis édességben sem fogsz csalódni:)

      Törlés
  2. Nagyon szeretem én is a tejbegrízt! Az a kedvencem, amit anno még Apukám készített - jó sok csomóval :)

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet így felturbózva, meg kell kóstoljuk:-)

    VálaszTörlés
  4. A sima változat is tetszett, de így, vaníliapudinggal szerintem még fincsibb lehet! :) Ki kell próbáljam én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomabb, mert a puding egy plusz ízélményt ad neki! Lehet tovább turbózni lekvárral, csokiöntettel...nyami:)

      Törlés
  5. El is hiszem, hogy népszerű! Nálam is az lenne! :)-

    VálaszTörlés
  6. Ezt én is tudnám szeretni, tejbegríz és rizs minden formában jöhet. A maradék grízt felkockázva ki szoktam rántani, pillanatok alatt elfogyott legutóbb is, pedig ismerősöm, aki éppen bekóstolgatta, nem eszi meg a tejbegrízt :D

    VálaszTörlés