2013. március 1., péntek

Töltött grillkenyér


Már többször említettem, hogy nagyon szeretjük a tortillát. Ez a grillkenyér is hasonló, csak kicsit több hozzávalóból készül. Csiperkénél találtam rá, aki zöldségekkel töltötte meg és BBQ oldalas mellé kínálta (érdemes meglesni a receptjét...). Én, gyermekeim kívánságára, most kétféle töltelék variációt használtam: a lányok kedvéért a babos-kukoricás, míg Bence kedvéért a tejfölös-olajbogyós változat került bele. Ez a grillkenyér vastagabbra dagad sütés közben a szokásos tortilla lapomnál, így kiadósabb is. Vacsorára tökéletes volt! Nagyon finom, érdemes kipróbálnotok:)

Hozzávalók:

a grillkenyérhez:
45 dkg liszt 74 Ft
2,5 dl víz
1 teáskanál cukor
30 gramm olaj
1 tojás 38 Ft
10 gramm só
20 gramm élesztő 19 Ft

a kukoricás-babos töltelékhez:
1 nagy fej hagyma 23 Ft
2 gerezd fokhagyma
1 dobot vörösbab konzerv (400 g-os) 189 Ft
1 doboz kukorica konzerv (340 g-os) 209 Ft
1 kis sűrített paradicsom 44 Ft
só, bors
bazsalikom
borsikafű
olaj
(ízlés szerint csípőssé tehetjük őrölt chili, jalapeno paprika vagy hegyes erős paprika hozzáadásával)

a tejfölös-olajbogyós töltelékhez:
1 kis doboz 20%-os tejföl 115 Ft
5 dkg feta sajt
1 kis zacskó zöld, magozott olajbogyó 115 Ft
citromlé ízlés szerint
1 evőkanál olívaolaj
1 gerezd fokhagyma
(ízlés szerint kevés őrölt chili)
-----------------------------
összesen kb. 900 Ft

Az élesztőt morzsoljuk egy kisebb tálkába, szórjuk rá a cukrot, öntsük fel a langyos vízzel és lefedve hagyjuk felfutni.

A lisztet keverjük el a sóval, felfutott élesztővel, tojással, olajjal és jól dagasszuk meg (rugalmas, lágy tésztát kell kapni), majd lefedve kelesszük a duplájára.

Közben készítsük el a kétféle tölteléket. A baboshoz kevés olajon pároljuk puhára a félfőre vágott hagymát, majd a fokhagymát hozzáadva pirítsuk 1 percig. Öntsük hozzá a sűrített paradicsomot, a levétől megfosztott babot és kukoricát, szórjuk hozzá a fűszereket, öntsük fel kb. 2 dl vízzel és alacsony lángon főzzük puhára (kevés szaft maradjon alatta a végén, de ne túl sok).

A tejfölt keverjük ki az apróra tördelt fetával, lecsöpögtetett olajbogyóval, zúzott fokhagymával, citromlével és olíva olajjal.

A megkelt tésztát borítsuk lisztezett felületre, vágjuk 12 db-ba és minden darabot nyújtsunk ki kör alakúra. Egy nagyobb, száraz serpenyőben mindkét oldalukat süssük meg (barna pöttyök lesznek rajta). A kisült grillkenyeret töltsük meg valamelyik töltelékkel (vagy mindkettővel...), hajtsuk félbe és azonnal fogyasszuk.


14 megjegyzés:

  1. Nagyon éhes vagyok - nem maradt véletlenül egy nekem reggelire?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna, nem. Legközelebb gondolok rád és hagyok egy darabot:)

      Törlés
  2. Fantasztikus! Nagyon szeretjük a tortillát :)

    VálaszTörlés
  3. Nincs véletlenül salsa mártogatós recepted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Salsa receptem még nincs, csak a házi mártogatós receptjeim, amit a tortilla chips-hez készítettem:)

      Törlés
  4. Nagyon jó vacsoraötlet! Nem is tudom, melyiket választanám. Talán az olajbogyósat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te is kisfiam véleményén vagy: imádja az olajbogyós ételeket! De azért a másikból is fogyasztott rendesen...:)

      Törlés
  5. Pár napja csináltam, de most megint megkívántam. Na majd holnap reggel...:))

    VálaszTörlés
  6. Nehezen nyújtható a tészta? Egyszer készítettem, de amíg kinyújtottam az egészet csupa piros lett a tenyerem. Azóta sem csináltam:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem nehéz kinyújtani ezt a tésztát. Ugyanezzel a recepttel dolgoztál? Ha nem, próbáld ki ezt a Csiperke féle variációt. Megéri!...:)

      Törlés
    2. Teszek ezzel is egy próbát, köszi! :-)

      Törlés
  7. Ó, ez nekem nagyon bejönne, klassz!! :P

    VálaszTörlés