2012. május 18., péntek

Vaníliás guba habsipkával


Az ötlet ott kezdődik, hogy a "legkisebb is számít" üzletben mostanában szűken mérik azokat a nylon zacskókat, amikben a kedves vásárló el tudja hozni a kifliket. Helyette egy papírzacskót adnak, aminek egyetlen hibája van, mégpedig az, hogy másnapra a kifli teljesen kiszárad benne. Tehát reggelre lett 5 db gyönyörűen kiszáradt kiflim, amit nem lehetett szendvicsnek megcsinálni, viszont a kidobás, mint opció, fel sem merült. Jött a kérdés ugye, hogy mit lehet kezdeni a kiszáradt kiflikkel? A kérdés végére sem értem gondolatban, mikor a válasz már meg is volt: mákos gubát. Amivel szintén csak egy probléma van, mégpedig az, hogy a gyerkőcök nem szeretik a mákot...megint agyalás, hogy akkor mi legyen a kiszáradt kiflikkel...majd jött a megvilágosodás: vaníliás guba! Miért ne? Mák kihagy, helyette finom vanília krém megy bele...már kezdtem örülni, de ugye a vanília krémhez nem kell a tojásfehérje...de kidobni ezt sem akartam, hiszen nem úgy neveltek, na de akkor mi legyen vele? A habkarika azért nem jöhetett szóba, mert nagyon sok a sütési ideje, amire este nem volt idő...eszembe jutott, hogy készítettem én már süteményekre habos réteget (Rákóczi túrós, habos meggyes...), miért ne lehetne erre is?...na így született meg ez a vaníliás guba habsipkával recept...NAGYON BEJÖTT mindenkinek:)

Hozzávalók egy 26 cm-es kerek torta formához:

5 db kiszáradt kifli 95 Ft

a vanília krémhez:
3 dl tej 46 Ft
2 dl habtejszín 165 Ft
4 tojássárgája 200 Ft
1 teáskanál vanília aroma
8 dkg cukor 22 Ft
2 evőkanál liszt

a habsipkához:
4 tojásfehérje
1 evőkanál porcukor
kevés citromlé

vaj a forma kikenéséhez
alufólia a forma aljára
------------------------
összesen 550 Ft

A vanília krémhez a tojássárgákat keverjük habosra a cukorral, majd vegyítsük el benne a lisztet. Közben a tejet melegítsük forróra (én mikróban melegítettem) és vékony sugárban öntsük a tojássárgájához, miközben folyamatosan keverjük. Adjuk hozzá a vanília aromát és a tejszínt, majd az egészet alacsony lángon, még mindig folyamatosan keverve sűrítsük be.

Karikázzuk fel a kifliket és tegyük őket 2 rétegben a kivajazott formába, aminek alját alufóliával vontuk be (erre azért van szükség, hogy sütés közben ne tudjon kifolyni a krém). Öntsük rá a meleg vanília krémet és kicsit rázogassuk meg, hogy a krém a forma aljára is le tudjon folyni.

A tojásfehérjét kezdjük el felverni és ha kifehéredett, adjuk hozzá a porcukrot és a citromlevet, majd az egészet verjük kemény habbá. Tegyük nyomózsákba (ha nincs ilyenünk, akkor két teáskanál segítségével formázzunk habfelhőket) és nyomjunk a krém tetejére kisebb rózsákat.

A gubát toljuk előmelegített sütőbe és 200 fokon addig süssük, amíg a habrózsák megszínesednek a tetején.





7 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki, ezt ki is fogom próbálni mindenképpen:) Bár a mákot is imádom, de ez is nagyon fincsi lehet.

    VálaszTörlés
  2. Azt el is hiszem, hogy bejött mindenkinek - nekem is, pedig én csak a látványt élvezhetem. Le a habsipkával a kreativitásod előtt! :-)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett,gratulálok az ötlethez.
    Már viszem is a receptet:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós, az ízét pedig talán el tudom képzelni... Úgy képzelem, hogy nagyon-nagyon fincsi! :D

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek az elismerő szavakat:) Ha kipróbáljátok ezt az édességet, nem fogtok csalódni benne, azt garantálom...:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ötlet!!! Szívesen megkóstoltam volna! El is mentem, hamarosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  7. de jó 5let!!!:) nagyon tetszik, újabb fajta gubát csinálhatok:)

    VálaszTörlés