2012. október 10., szerda

ŐSZ-24. hét-SZERDA- Panírozott rizsgolyók bakonyi mártással


Nemrég láttam a sajtos rizsgolyó receptjét valamelyik blogon, de -elnézést a blog írójától- nem találom a papírt, amire felírtam a forrást:( Pedig fantasztikus ez a recept! Én csupán annyit változtattam rajta, hogy nem kevertem reszelt sajtot hozzá és kipanírozva sütöttem meg forró olajon a golyókat. Remek lett! Következő alkalommal pedig - férjem kívánságára- tonhalat fogok a főtt rizshez adni...
Hozzávalók:

35 dkg főtt rizs 95 Ft
1 tojás 35 Ft

a panírozáshoz:
liszt
2 db tojás 70 Ft
zsemlemorzsa

olaj

a bakonyi mártáshoz:
10 dkg füstölt szalonna 130 Ft
1 gerezd fokhagyma
kevés pirospaprika
1 paradicsom 13 Ft
2 dl tejföl 85 Ft
1 csapott evőkanál liszt
só, bors
-------------------------------
összesen kb. 500 Ft

A rizst kevés olajon pirítsuk meg, majd a rizs térfogatához képest dupla mennyiségű vízzel felöntve, fedő alatt főzzük puhára. Közben sózzuk meg. Ha langyosra hűlt, keverjük hozzá a tojást, majd botmixerrel pépesítsük össze. Ezután vizes kézzel formázzunk diónyi gömböket és a szokásos liszt-tojás-zsemlemorzsában panírozzuk ki mindegyiket. A panírozott rizsgolyókat bő, forró olajon süssük szép barnára, majd az olajból kivéve a felesleges zsiradékot itassuk le.

A bakonyi mártáshoz a szalonnát kockázzuk fel és egy kisebb serpenyőben süssük zsírjára. Adjuk hozzá a zúzott fokhagymát és 1-2 perc pirítás után, a tűzről lehúzva keverjük el benne a pirospaprikát. Kevés vízzel felöntve tegyük vissza a gázra. Hagyjuk felforrni, majd tegyük bele az apróra vágott paradicsomot is. Pároljuk további 5 percig, majd habarjuk be a tejfölben csomómentesre kevert liszttel. Sózzuk, borsozzuk, forraljuk fel és kész. Ha a végeredmény túl sűrű lenne, kevés vizet hozzáadva hígíthatunk rajta.

A melegen tartott rizsgolyókat a mártással leöntve tálaljuk.

1 megjegyzés: