2012. október 10., szerda

ŐSZ-24. hét-SZERDA- Pilótakeksz


Gabriellánál találtam rá erre az igazi finomságra, melyet egyből dupla adagban készítettem el, hogy tízóraira  is tudjak csomagolni a gyerekeknek. Hááát..., ha nem vagyok elővigyázatos és nem figyelek oda, a konyhai kis manók az utolsó morzsáig befalták volna a frissen elkészült kekszeket...:)

Hozzávalók kb. 30 darabhoz:

12,5 dkg porcukor 48 Ft
12,5 dkg puha vaj 93 Ft
1 tojás 30 Ft
1 kávéskanál sütőpor
26,5 dkg liszt 44 Ft
2 evőkanál tej
+ 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
+ 1 evőkanál liszt

krémhez:
10 dkg puha vaj 75 Ft
3 evőkanál kakaópor
8 dkg porcukor 28 Ft
---------------------------
összesen 320 Ft

A tészta hozzávalóit jól gyúrjuk össze, majd osszuk kétfelé. Az egyik felébe dolgozzuk bele az 1 evőkanál kakaóport, a másik felébe pedig az 1 evőkanál lisztet. Fóliába csomagolva mindkét tésztát tegyük hűtőbe 1 órára.

Közben a krémhez keverjük ki a vajat és a porcukrot, majd dolgozzuk hozzá a kakaóport is.

Mindkét tésztalapot nyújtsuk ki lisztezett felületen kb. 5 mm vastagra és szaggassunk ki belőlük kb. 4-5 cm átmérőjű köröket, amiket sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon süssünk 6-7 percig (tovább ne, mert túl kemény lesz a tészta).

A kihűlt! kétszínű korongokat tapasszuk össze kb. 1 teáskanál krémmel és az elkészült, megtöltött kekszeket tegyük hűtőbe, hogy a krém megdermedjen (másnapra valóban nem csúszott le egymásról a két korong, mert a megdermedt krém összetartotta).

Sajnos nekem nem volt semmilyen eszközöm, amivel a tésztát díszíteni tudtam volna, illetve apró kis köröket nyomtam a kinyújtott és kiszaggatott tésztakorongok tetejére, amiből a képen semmi sem látszik...de ez a hiányosság semmit nem von le a keksz ízértékéből:)

4 megjegyzés:

  1. Ó, hát Ti is megkóstoltátok ezt a finomságot... Örülök, hogy ízlett a "kismanóknak"! Szívesen csatlakoznék hozzájuk, ezt a három darabot a szép fehér tányérkádról be tudnám kapkodni. :-))
    (Nekem nem csúszott szét a keksz - lehet, hogy neked a vaj jobban meg volt olvadva, mikor állítottad össze a krémet. Nekem épp csak megpuhult, mikor kezdtem vele készíteni a krémet. El kell ezt találni, mert ha nem puhul meg eléggé, akkor meg nehéz összekeverni a porcukorral és kakaóporral. Lényeg, hogy nagyon finom.)
    Köszönöm szépen. :)

    VálaszTörlés
  2. Én is kinéztem Gabriellánál, kihagyhatatlan süti. Bár még vár sorára. Én is dupláznám az adagot, vagy inkább tripláznám!

    VálaszTörlés